Note pour la période des questions : CLIENTS DÉCLARÉS DÉCÉDÉS PAR ERREUR
About
- Numéro de référence :
- Seniors_June2023_008
- Date fournie :
- 29 mai 2023
- Organisation :
- Emploi et Développement social Canada
- Nom du ministre :
- Khera, Kamal (L’hon.)
- Titre du ministre :
- Ministre des Aînés
Enjeu ou question :
Les clients étaient désigné comme étant décédé par Service Canada en raison d’une erreur
Réponse suggérée :
Service Canada accorde une grande priorité à l’intégrité de ses activités.
Pour des raisons de confidentialité, nous ne pouvons pas commenter les cas individuels.
Lorsque nous apprenons qu’une personne a été déclarée décédée par erreur, nous agissons immédiatement et prenons les mesures nécessaires pour corriger l’erreur le plus rapidement possible.
S’il y a une interruption de paiement pour quelque raison que ce soit, Service Canada travaille de façon accélérée pour fournir la prestation au client.
Service Canada continue de travailler au maintien d’un accès rapide aux prestations et aux services pour tous les clients, tout en poursuivant les améliorations.
Contexte :
A social security agreement is an international agreement between Canada and another country that is designed to coordinate the pension programs of the two countries for people who have lived or worked in both countries. This can benefit clients who have worked and/or lived in both countries to qualify for benefits.
Canada has social security agreements with 60 countries.
Under social security agreements with foreign countries, Service Canada accepts documents issued by a foreign government that indicate a date of death. When one of the parties to a social security agreement officially shares information, it is incumbent on the other party to act swiftly and decisively.
OAS Processing Times
The Old Age Security (OAS) program is one of the largest programs of the Government of Canada. In 2021-22, the program paid $60.8B in benefits to 6.9M seniors. For a significant number of these seniors, OAS benefits (in particular, the Guaranteed Income Supplement and other income tested benefits) represent their only source of income. Not receiving these core benefits on time can cause serious financial hardship.
In 2022-23, Service Canada paid 87.6% of OAS benefits within first month of entitlement (with a service standard of 90%). In 2021-22, Service Canada paid 89.5% of benefits within first month of entitlement.
Renseignements supplémentaires :
aucun